Виховна робота
ВИХОВНА робота в нашому закладі у 2023-2024 навчальному році орієнтована на формування патріотизму, активної громадянської позиції, національного самоусвідомлення.
З цією метою проведено такі заходи до визначних подій: Дня Козацтва та Захисника України, Дня української писемності та мовлення, Дня Соборності України, Дня Незалежності України, Дня Державного прапора України, Міжнародного дня рідної мови, тощо.
Патріотичне виховання - формування патріотичних почуттів означає вироблення високого ідеалу служіння народові, готовності до трудового та героїчного подвигу в ім'я процвітання української держави. Воно покликане формувати громадянина-патріота, виробляти глибоке розуміння громадянського обов'язку, готовність у будь-який час стати на захист Батьківщини, оволодівати військовими і військово-технічними знаннями, спонукати до фізичного вдосконалення, а також вивчати бойові традиції та героїчні сторінки історії українського народу, його Збройних Сил.
Козацький рій закладу «Нащадки козаків» брав участь у Всеукраїнській дитячо-юнацькій військово-патріотичній грі «Сокіл» («Джура»), до якої долучилися й учні середньої ланки. У 2023-2024 н. р. козацький рій «Нащадки козаків» середньої ланки у фестивалі «Сокіл»(«Джура» посів друге місце, керівник Яновський Віктор Петрович)
На сучасному етапі розвитку України, коли існує пряма загроза денаціоналізації, втрати державної незалежності та потрапляння у сферу впливу іншої держави, виникає нагальна необхідність переосмислення зробленого і здійснення системних заходів, спрямованих на посилення патріотичного виховання молоді – формування нового українця, що діє на основі національних та європейських цінностей:
✔ повага до національних символів (Герба, Прапора, Гімну України);
✔ участь у громадсько-політичному житті країни;
✔ повага до прав людини;
✔ верховенство права;
✔ толерантне ставлення до цінностей і переконань представників іншої культури, а також до регіональних та національно-мовних особливостей;
✔ рівність усіх перед законом;
✔ готовність захищати суверенітет і територіальну цілісність України.
Волонтерська робота - це окрема сторінка історії гуртування всіх небайдужих навколо спільної справи.
Наші дитячі вироби та продукти харчування забезпечили підрозділи бригад під Харковом, Сумами, Бахмутом, Авдіївкою, Покровськом, Запоріжжям. Попри те, що у освітян зараз значний пласт роботи з організованого початку навчального року, та ми продовжуємо згуртовану волонтерську діяльність у підтримку наших захисників. Віримо, що разом - ми сила, разом - ми вистоїмо.
Адміністрація закладу в партнерстві з органами місцевого самоврядування спрямовує свою діяльність на пошук ресурсів для розвитку закладу освіти, на вирішення проблем в межах їх повноважень. Вчителі закладу освіти беруть участь у громадському житті.
Заклад освіти має чітко сформульовану, зрозумілу та реалістичну стратегію розвитку. Стратегія визначає місію, візію та цілі діяльності закладу освіти, умови, необхідні для їх досягнення, пріоритети та кроки, які керівництво та педагоги здійснюють для досягнення визначених цілей відповідно до принципів освіти та підготовки учнів до майбутнього життя.
Протягом 2023-2024 н. р. значна увага приділялася роботі шкільної бібліотеки, адже освітня діяльність у закладі освіти неможлива без створення інформаційного простору, використання інформаційних ресурсів та комунікацій між учасниками освітнього процесу. Під впливом процесів глобальної інформатизації змінюються мета і завдання ліцею, вони стають більше особистісно-орієнтованими, спрямованими, зокрема, на формування та розвиток здібностей учнів і вчителів щодо опрацювання освітньої інформації. Шкільна бібліотека як безпосередня частина інформаційного простору теж долучилась до виконання вищеназваних завдань. У сучасному інформаційному світі, масовому доступі до електронних ресурсів бібліотеці доводиться «віднаходити» свою роль. Друкована книга все ще відіграє важливу роль у навчанні, але цифрові технології створюють нові можливості. Тому бібліотека вже не може бути просто пунктом видачі підручників.
Протягом навчального року було проведено ряд заходів, спрямованих на підвищення інформаційної культури читачів. А саме: проводилися екскурсії до шкільної бібліотеки для учнів початкової школи, організовувалися книжково-ілюстративні виставки до знаменних і пам’ятних дат, бібліотечні уроки, різноманітні бесіди.
Були проведені наступні заходи:
⮚ До Дня пам’яті жертв Голодомору і політичних репресій в Україні;
⮚ До дня писемності та мови;
⮚ «Для нас перемога окрилене слово»;
⮚ «Не дамо СНІДу шанс»;
⮚ «Ми чуємо тебе Кобзарю крізь століття»;
⮚ До 210-річчя від народження Т. Шевченка;
⮚ До дня народження Л. Українки, Г. Сковороди та інші.
До Всеукраїнського дня бібліотек проводились екскурсії до бібліотеки для наших нових читачів – першокласників. Також в рамках цього свята проходила акція «Подаруй бібліотеці книгу», в рамках якої наша бібліотека поповнилась цікавими новинками для молодших школярів.
До дня захисника України в нашій бібліотеці проходив «День бібліотворчості»: «Подарунок для героя» – майстер-класи зі створення патріотичних оберегів, прикрас.
Для учнів 5-6 класів було проведено бесіду на тему: «Самостійний вибір книги у бібліотеці». Учні згадали про структурні елементи книги та їх призначення, познайомилися з фондом бібліотеки, навчилися правильно користуватися довідниками, словниками, енциклопедіями.
Протягом року проводилося групове та індивідуальне інформування користувачів за різними темами. На початку навчального року проведена робота по розподілу підручників по класах. В кінці навчального року проведена робота, щодо інвентаризації підручників.
Систематично, шляхом опитування учнів і педагогічних працівників, вивчається думка про безпеку і психологічну комфортність освітнього середовища. Здійснюється інформування педагогічних працівників щодо ознак булінгу, іншого насильства та запобігання йому. Відбувається систематична співпраця з представниками правоохоронних органів, іншими фахівцями з питань запобігання та протидії булінгу. Керівництво, педагогічні працівники протидіють булінгу, іншому насильству, дотримуються порядку реагування на їх прояви. Здійснюється аналіз причин відсутності учнів на заняттях та вживаються відповідні заходи. Психологічна служба у своїй діяльності тісно співпрацює з керівництвом та класними керівниками. Систематично надаються консультації учасникам освітнього процесу з проблем адаптації, булінгу, мобінгу, особистісного розвитку та інших проблем. Вивчається рівень отримання психолого-соціальної підтримки учнів, які цього потребують. Керівництво вчасно повідомляє органи та служби у справах дітей, правоохоронні органи про виявлені факти булінгу або іншого насильства. До політики запобігання булінгу і мобінгу активно залучаються представники учнівського самоврядування. З даної проблематики проводяться семінари, інші заходи. Забезпечується рівний доступ до навчання усім дітям незалежно від особливостей фізичного розвитку, етнічної та релігійної приналежності. В закладі культивується повага до прав людини та здійснюється протидія до будь-яких форм дискримінації за різними ознаками. Ця політика забезпечується через проведення бесід з учнями, проведення тематичних після урочних заходів, наскрізного процесу виховання. Для батьків проводяться інформаційно-просвітницькі заходи.